Ορίστηκαν οι εργολάβοι για το Galileo


Υπεγράφησαν την Πέμπτη τα συμβόλαια ανάμεσα στην ΕΕ και τέσσερις ευρωπαϊκές εταιρείες για την κατασκευή των πρώτων δορυφόρων του συστήματος πλοήγησης Galileo, το οποίο αναμένεται να λειτουργήσει το 2014 και να προσφέρει σημαντικά μεγαλύτερη ακρίβεια από το αμερικανικό GPS.


Τα συμβόλαια για την κατασκευή των πρώτων 14 δορυφόρων του Galileo, ύψους 566 εκατομμυρίων ευρώ, κέρδισαν η γερμανική OHB Systems και η βρετανική Surrey Satellite Technology, αναφέρει το BBC.

Την εκτόξευσή τους αναλαμβάνει η γαλλική Arianespace, η οποία θα χρησιμοποιήσει ρωσικούς πυραύλους Soyuz.

Η ιταλική Alenia θα προσφέρει συστήματα διαχείρισης και θα επιβλέπει την υλοποίηση του προγράμματος.

«Με αυτές αλλά και με τις επερχόμενες συμφωνίες για τα εναπομείναντα πακέτα προμηθειών, ολοκληρώνουμε μια κρίσιμη φάση του προγράμματος Galileo» δήλωσε από τις Βρυξέλλες ο Αντόνιο Ταγιάνι , αντιπρόεδρος της Κομισιόν αρμόδιος για τις μεταφορές.

Στην τελική του μορφή, το Galileo θα περιλαμβάνει έναν αστερισμό τουλάχιστον 22 δορυφόρων, οι οποίοι θα επιτρέπουν τον προσδιορισμό του γεωγραφικού στίγματος με ακρίβεια ενός μέτρου, από τα 15 μέτρα στο αμερικανικό GPS.

Όμως η υλοποίηση του προγράμματος έχει καθυστερήσει σημαντικά και το 2007 η ΕΕ αποφάσισε τελικά να το χρηματοδοτήσει στο σύνολό του με δημόσια κονδύλια. Αυτό σημαίνει ότι οι Ευρωπαίοι φορολογούμενοι θα πληρώσουν συνολικά πάνω από 5 δισ. ευρώ, αντί για 1,8 δισ. σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό.

Στην τελική του μορφή το Galileo θα προσφέρει πέντε επιμέρους υπηρεσίες και θα αποτελεί συμπληρωματική ή εναλλακτική λύση στο αμερικανικό GPS και το ρωσικό Glonass.

Πλοήγηση Ανοιχτής Πρόσβασης: διαθέσιμη στο ευρύ κοινό με ακρίβεια στίγματος περίπου 1 μέτρου.

Εμπορική Πλοήγηση: κρυπτογραφημένο σήμα, ακρίβεια της τάξης των μερικών εκατοστών επί πληρωμή.

Πλοήγηση Ασφάλειας Ζωής: Για εφαρμογές στις οποίες η ακρίβεια είναι κρίσιμης σημασίας. Προσφέρει έλεγχο λαθών.

Δημόσια Ελεγχόμενη Πλοήγηση: Κρυπτογραφημένη αδιάλειπτη υπηρεσία για χρήση από κυβερνητικές υπηρεσίες.

Έρευνα και Διάσωση: Αυτόματη λήψη σημάτων κινδύνου.

Αυτό το κείμενο ειναι από το in.gr,στη διεύθυνση http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=1092061&lngDtrID=252

Δεν υπάρχουν σχόλια: