Νέες ιδέες για πλοήγηση


Η Google παρουσίασε μια πειραματική υπηρεσία που επιτρέπει στους χρήστες να διαβάζουν ειδήσεις και άλλα άρθρα σαν να ξεφυλλίζουν περιοδικό, ενώ η Microsoft πρόσθεσε στη μηχανή Bing μια λειτουργία αναζήτησης μέσω εικόνων.

Το Google Fast Flip («γρήγορο ξεφύλλισμα») προβάλει άρθρα από το BBC, τους New York Times και 33 ακόμα ηλεκτρονικά ΜΜΕ. Επιλέγοντας το ανάλογο εικονίδιο, ο χρήστης βλέπει την πρώτη σελίδα του κειμένου και μπορεί να προχωρήσει στο επόμενο άρθρο χρησιμοποιώντας μεγάλα βέλη στα αριστερά και τα δεξιά της οθόνης.

Τα βασικά πλεονεκτήματα της υπηρεσίας είναι η ταχεία προβολή περιεχομένου από πολλές πηγές, καθώς και η δυνατότητα ταξινόμησης των άρθρων με βάση πολλαπλά κριτήρια όπως η πηγή, η δημοτικότητα και ο χρόνος δημοσίευσης, μεταξύ άλλων.

Η Google θα μοιράζεται τα διαφημιστικά έσοδα της υπηρεσίας με τα ΜΜΕ που προσφέρουν το περιεχόμενο. Είναι μια κίνηση που ίσως καθησυχάσει τους εκδότες που διαμαρτύρονταν μέχρι σήμερα για το Google News, από το οποίο δεν κερδίζουν χρήματα.

Η νέα υπηρεσία των Google Labs παρουσιάστηκε σε συνέδριο που πραγματοποιεί στο Σαν Φρανσίσκο το ιστολόγιο τεχνολογίας TechCruch. Στην ίδια εκδήλωση παρουσιάστηκε το πειραματικό εργαλείο αναζήτησης της Microsoft.

Οπτική αναζήτηση

Το Visual Search της Microsoft είναι ένα εργαλείο ταξινόμησης διαφόρων κατηγοριών αναζήτησης με χαρακτηριστικά εικονίδια.

Στη σχετική σελίδα της μηχανής αναζήτησης Bing.com, ο χρήστης επιλέγει από μια σειρά εικόνων με τίτλους όπως «ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές», «κατοικίδια ζώα» και «διασημότητες». Η υπηρεσία τον καθοδηγεί στη συνέχεια σε υποκαταλόγους μέχρι να βρει αυτό που τον ενδιαφέρει.

Η «οπτική αναζήτηση» βασίζεται στην τεχνολογία Silverlight της Microsoft, ανταγωνιστική του γνωστού Flash της Adobe.Οι 50 κατηγορίες που προσφέρει σήμερα η υπηρεσία επιλέχθηκαν με το χέρι, η Microsoft όμως ελπίζει να χρησιμοποιήσει στο μέλλον αυτόματους αλγόριθμους.

Το Bing.com παρουσιάστηκε το Μάιο και μέχρι τον Αύγουστο είχε εξασφαλίσει μερίδιο 10,7% στην αμερικανική αγορά διαδικτυακών αναζητήσεων, δείχνουν οι μετρήσεις της εταιρείας Nielsen.

Αυτό το κείμενο ειναι από το in.gr,στη διεύθυνση http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=1053426&lngDtrID=252