ΣΤΑΧΥΟΛΟΓΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Οι ασεβείς του Ηρωδείου

Οι αρχαιολόγοι ανησυχούν και φέτος για καταστροφές του Ρωμαϊκού Ωδείου. Κάθε χρόνο ανακοινώνουν πως για τη σωστή κατάσταση του μνημείου οι θεατές δεν πρέπει ν’ αφήνουν πίσω τους βουνά από τσίχλες. Το ίδιο απαγορεύονται και οι γόβες στιλέτο.

Η καταστροφή του Ηρωδείου είναι εμφανής όμως οι νεοέλληνες εξακολουθούν να συμπεριφέρνονται με αδιαφορία, κύρια έξω από το σπίτι τους.Δυστυχώς είναι καταφανής, προς το χειρότερο, η αλλαγή του κοινού στο γνωστό χώρο.

Η μορφή του νεοπλουτισμού επεκτείνεται και σε καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, νεοφερμένοι με ορθο life style σουλατσάρουν με τσίχλες και ψηλοτάκουνα, θορυβώντας. Όπως η ουσιαστική καλλιέργεια απαιτεί ορθή κοινωνική συμπεριφορά και σεβασμό στον απέναντι. Όλα τα’ άλλα είναι επίδειξη έλλειψης παιδείας και κατά συνέπεια χαμηλό πολιτιστικό επίπεδο.

ΒΙΒΛΙΟ


Οι νέες εκδόσεις
ΠΟΙΗΣΗ-Μαρία Λαϊνά: «Ξένη ποίηση του 2ου αιώνα». Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα.-Μπλαιζ Σαντράρ: «Ο Παναμάς ή οι περιπέτειες των επτά θείων μου». Μετάφραση Μαρία Παπαδήμα. Εκδόσεις Υψιλον.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

-Δημοσθένης Κούρτοβικ: «Τι ζητούν οι βάρβαροι». Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα.-Ντορίνα Παπαλιού: «Γκάτερ». Εκδόσεις Κέδρος.-Μάρω Βαμβουνάκη: «Το φάντασμα της αξόδευτης αγάπης». Εκδόσεις Ψυχογιός.-Παυλίνα Νάσιουτζικ: «Κάψτε τα νυφικά». Εκδόσεις Λιβάνη.

ΞΕΝΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

-Οουέν Σίερς: «Αντίσταση». Μετάφραση Εφη Καλλιφατίδη. Εκδόσεις Ωκεανίδα.-Harlan Cobew: «Η υπόσχεση». Μετάφραση Νίκος Σπυριδάκης.-Jean-Marie Rouart: «Το σκάνδαλο». Μετάφραση Ξένια Σκούρα. Εκδόσεις Πόλις.-Τζον Ντάγκλας: «Man Down». Μετάφραση: Μιχάλης Παπαντωνόπουλος. Εκδόσεις Μελάνι.

ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ

-Τζορτζ Μόνμπιοτ: «Heat. Πώς να σώσουμε τον πλανήτη μας από το φαινόμενο του θερμοκηπίου». Μετάφραση Αγλαϊα Μηλιώνη. Εκδόσεις Ψυχογιός.

ΔΟΚΙΜΙΟ

-Βίτολντ Γκομπρόβιτς: «Μαθήματα φιλοσοφίας σε έξι ώρες και ένα τέταρτο». Μετάφραση Κατερίνα Σχινά. Εκδόσεις Πατάκης.-Μάικλ Μπεϊτζεντ: «Φάκελος Ιησούς». Μετάφραση Γιώργος Καλαμαντής. Εκδόσεις Πατάκης.-Ζήσης Κοτιώνης: «Πες, που είναι η Αθήνα». Εκδόσεις Αγρα.

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Σεμινάριο συγγραφής σεναρίουΗ Ελληνοαμερικανική Ένωση και το Hellenic American University διοργανώνουν στις 24 Ιουνίου, σεμινάριο με τον διακεκριμένο σεναριογράφο και καθηγητή του Τμήματος Κινηματογράφου στο Πανεπιστήμιο της Οκλαχόμα, Andrew Horton. Το σεμινάριο θα διεξαχθεί στο θέατρο της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης και μόνο στην αγγλική γλώσσα.

Η όλη εκδήλωση περιέχει τις εξής ενότητες:

Εισαγωγή: Σεμινάρια που είναι γραμμένα πάνω σε χαρακτήρες.
1. Πώς να τελειώσεις το σενάριό σου με ένα χαμόγελο στο πρόσωπο!
2. Πως και γιατί να ξαναγράψεις ουσιαστικά ένα σενάριο πριν το πουλήσεις.
3. Μάθε να ακούς και να μοιράζεσαι το σενάριό σου με την ομάδα.
4. Αποσπάσματα από μερικά επιτυχημένα πρωτότυπα σενάρια-ταινίες.
5. Πώς να πουλήσεις και να πραγματοποιήσεις ένα σενάριο και να συνεχίσεις να γελάς.
6. Συμπεράσματα και νέα ξεκινήματα: «Και το επόμενο σενάριό μου είναι…».

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Έλληνες μετανάστες στην Αμερική - Μία δύσκολη πορείαΠως οι Έλληνες βίωσαν τη μετανάστευση και την εγκατάστασή τους στην Αμερική; Αυτό το ταξίδι της περιόδου 1890-1980 εκφράζει η Μαρία Ηλιού μέσα από φωτογραφίες και κινηματογραφικές εικόνες και περιοδεύει σε όλα τα δίκτυα του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς.

Με τίτλο «Το ταξίδι: το ελληνικό όνειρο στην Αμερική» ξεκινάει η πορεία της έκθεσης με σταθμό στο Μουσείο της Ελιάς και Λαδιού στη Σπάρτη τον Ιούνιο.Το υλικό της Έκθεσης αποτελείται από συλλέκτες ή από οικογένειες Ελληνοαμερικανών που κράτησαν τις φωτογραφίες των δικών τους. Τόσο η έκθεση όσο και το ντοκιμαντέρ καλύπτουν τρεις ουσιώδης στιγμές την ελληνική μετανάστευση στις ΗΠΑ: «Μετανάστες (1890-1920)», «Αμερικανοί πολίτες (1920-1960)» και «Επιστροφή στην ελληνικότητα (1960-1980)».

ΜΟΥΣΙΚΗ

Το κορυφαίο ερωτικό ποίημα, το «Άσμα Ασμάτων», που γράφτηκε τον 4ο αιώνα π.Χ. και συμπεριλήφθηκε στην Παλαιά Διαθήκη των Εβδομήκοντα, μελοποίησε ο διευθυντής του Δημοτικού Ωδείου Καλαμάτας Στάθης Γυφτάκης. Η μετάφραση που χρησιμοποιήθηκε είναι του αείμνηστου γιατρού και λόγιου Γεωργίου Παπαδόπουλου.

Στη μουσική παράσταση συμμετέχουν η Ορχήστρα των Χρωμάτων και η χορωδία «Εμμέλεια», με διευθυντή τον Μίλτο Λογιάδη. Ερμηνεύουν ο βαρύτονος Δημήτρης Πλατιανιάς, η υψίφωνος Χριστίνα Γιαννακοπούλου, ενώ το ρόλο των αφηγητών κρατούν ο ηθοποιός Δημοσθένης Παπαδόπουλος και η ποιήτρια Ιουλίτα Ηλιοπούλου. Όλα αυτά θα λάβουν χώρα στο μαγευτικό χώρο του αμφιθεάτρου του κάστρου της Καλαμάτας, αύριο 7/6, στις 9 το βράδυ.

ΘΕΑΤΡΟ

Δεκαπέντε θίασοι συμμετέχουν στη θεατρική συνάντηση που διοργανώνει το Δίκτυο Ανεξάρτητων Θεατρικών Ομάδων, στον πολυχώρο “Bios”, στις 6, 7 και 8 Ιουνίου. Οι ομάδες στο σύνολο τους, ανεξαρτήτως αισθητικής, θεματολογικής κατεύθυνσης και μεθόδου δουλειάς παίρνουν μέρος σε αυτή τη συνάντηση γνωριμίας, ανταλλαγής και συνεργασίας μεταξύ των ανθρώπων του θεάτρου και του ευρύτερου κοινού.
Οι παραστάσεις παράλληλα διερμηνεύονται στην ελληνική νοηματική γλώσσα.

Αναλυτικά το πρόγραμμα της 1ης συνάντησης θεατρικών ομάδων είναι:

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 6 ΙΟΥΝΙΟΥ
18:30 «DESTINATION: PIGʼS PLANET» (80ʼ). Ιδέα, εφαρμογή: Θεατρική Ομάδα Λωτοφάγοι
20:30 «ΤΟ ΡΑΝΤΕΒΟΥ» (20ʼ)Ομάδα: Ακροβάτες της Τέχνης
21:15 «ΕΚΤΟΣ ΕΑΥΤΟΥ» (40ʼ)Ομάδα: Άτροπος. Μία solo performance
22:15 «ΌΝΕΙΡΟ ΓΙΑ ΔΥΟ» του G.Foissy (35ʼ). Μετάφραση: Ελπίδα Μπραουδάκη. Ομάδα: Πείρα(γ)μα
23:15 «Η ΓΕΦΥΡΑ» & «ΩΣΠΕΡ ΠΕΛΕΚΑΝ Ή ΕΝΑ ΟΝΕΙΡΟ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ ΝΥΚΤΟΣ» (50ʼ). Του Πάρι Τακόπουλου. Ομάδα: Πρόκληση

ΣΑΒΒΑΤΟ 7 ΙΟΥΝΙΟΥ
12:00 «ΜΕΘΑΥΡΙΟ» (60ʼ)Ομάδα: ΤσιριτσάντσουλεςΜουσικοθεατρική παράσταση για μικρούς και μεγάλους από 4 ετών και άνω
19:00 «ΠΟΛΕΜΟΣ ΜΕΤΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ» (20ʼ). Ομάδα: ΤσιριτσάντσουλεςΜονόπρακτη φάρσα Commedia Dellʼ Arte
19: 45 «ΑΣΤΑΘΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠIΑ» (80ʼ)Ομάδα: Ρέμβη. Θεατρικό μονόπρακτο για δύο γυναικεία πρόσωπα
21:30 «ΟΙ ΑΔΕΣΠΟΤΟΙ» του Τάκη Σαρρή (35ʼ). Ομάδα: Θέατρο Της Κούκλας. Σόλο παράσταση που παρουσιάζεται από τον ηθοποιό – κουκλοπαίκτη
22:30 «THE SPHINX GAME» 35ʼΟμάδα: Fractals. Performance - Μια ψηφιακή μορφή τραγωδίας
23:30 «THE LOVER» (μια παράσταση βασισμένη στον Εραστή του Χ. Πίντερ) (45ʼ). Ομάδα Πείραμα

ΚΥΡΙΑΚΗ 8 ΙΟΥΝΙΟΥ
12:00 «ΜΕΘΑΥΡΙΟ» 60ʼΟμάδα: ΤσιριτσάντσουλεςΜουσικοθεατρική παράσταση για μικρούς και μεγάλους από 4 ετών και άνω
19:00 «ΤΟ OΝΕΙΡΟ ΤΗΣ ΚΟΛAΣΕΩΣ» (60ʼ). Πάνω σε ένα νεανικό κείμενο του Γκυστάβ Φλωμπέρ. Ομάδα: Μαύρο Πρόβατο
20:15 «ΟΙ ΕΡΧΟΜΕΝΟΙ» (20ʼ)Ομάδες: «Ξανθίας» και «Μεταξύ Σοβαρού και Αστείου». Μικρό έργο σε μία πράξη, κωμωδία του παραλόγου
21:00 «ΑΡΙΑΔΝΗ Σʼ ΑΓΑΠΩ» της Αναστασίας Μπασσά (60ʼ). Ομάδα: Σκύλοι Στο Διάστημα. Ποιητικό θέατρο
22:15 «ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΓΑΠΗΣ ΚΑΙ… ΑΛΛΗ ΜΙΑ» (35ʼ). Ομάδα: ΈστωΣωματικό θέατρο
23:15 LIVE Αυτοσχέδια σύμπραξη μουσικών από ομάδες-μέλη του Θεατρικού ΔΙΚ.ΑΝ.Ο.

Επίσης στις 9 Ιουνίου στην αίθουσα της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών θα πραγματοποιηθεί ανοιχτή συζήτηση με θέμα «Οι ανεξάρτητες θεατρικές ομάδες στο ελληνικό θεατρικό σύστημα».

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Ο Γεράσιμος Στέρης στο ΜπενάκηΤο Μουσείο Μπενάκη παρουσιάζει την έκθεση με τίτλο «Στέρης. Έργα από τη Συλλογή Κουτουλάκη» . Η έκθεση εστιάζει την περίοδο 1926-1936 και εκθέτει 300 έργα του καλλιτέχνη, που υπογραμμίζουν την ώριμη φάση του ελληνοκεντρικού μοντερνισμού, όπως αυτός αναδείχθηκε μετέπειτα από τους ζωγράφους της γενιάς του ΄30. Οι θεματικές ενότητες της έκθεσης είναι: προσωπογραφίες, γυμνά, τοπία, μυθολογικές σκηνές, αφαιρετικές συνθέσεις, μελέτες και σχέδια.

Η ιστορικός τέχνης Μάγδα Κουμπαρέλου που επιμελήθηκε την έκδοση που συνοδεύει την έκθεση δήλωσε χαρακτηριστικά: «Εκατόν δέκα χρόνια από την γέννηση του και είκοσι χρόνια από το θάνατο του, ο Γεράσιμος Στέρης τοποθετείται στη θέση που του αξίζει μέσα στην ιστορία της νεοελληνικής ζωγραφικής και αναγνωρίζεται ως ένας πρωτοπόρος που με μοναδικά τολμηρό τρόπο συνδύασε τον μοντερνισμό με την παράδοση». Στο αμφιθέατρο του Μουσείο θα προβληθεί η ταινία της Γκαίη Αγγελή με τίτλο «Γεράσιμος Στέρης». Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 27 Ιουλίου.

ΧΟΡΟΣ

Φεστιβάλ Αθηνών«Τurba»Η Μαγκί Μαρέν η κορυφαία Γαλλίδα χορογράφος έρχεται στην Αθήνα, συμμετέχοντας στο Φεστιβάλ Αθηνών και παρουσιάζει τη δημιουργία της με τίτλο «Τurba», που έκανε πέρυσι πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Χορού των Κανών. Όλες οι χορογραφίες της Μαρέν χαρακτηρίζονται πρωτοποριακές, εφόσον η μαθήτρια του Μπεζάρ, πολύ νωρίς άφησε πίσω της την νεοκλασική τεχνική και ερεύνησε με συνέπεια τα νέα μέσα, που έγιναν το όχημα να εκφράσει τη βαθιά πολιτική της σκέψη και την ανάγκη της για δράσεις, που εναντιώνονται στον κοινό βηματισμό που επιβάλλει η πλειοψηφία.

Πάνω στην σκηνή θα στηθεί ένας περίεργος λαβύρινθος με 11 στενούς διαδρόμους, κάθε χορευτής εμφανίζεται παγιδευμένος στο δικό του ολάνθιστο σύμπαν. Οι ενδυματολογικές επιλογές παρουσιάζουν την ίδια πρωτοτυπία, εφόσον οι καλλιτέχνες φορούν κοστούμια φολκλόρ, αλλά οι περούκες τους παραπέμπουν σε βασιλιάδες, ιερείς και πολεμιστές. Μέσα λοιπόν από μία νότα ευθυμίας θίγεται παράλληλα η «κλειστοφοβία» που χαρακτηρίζει τον σύγχρονο κόσμο. Η μουσική είναι επιλογή από το έργο του Σούμπερτ, αλλά και του Ντένις Μαριότ, στενού συνεργάτη της Μαρέν τα τελευταία χρόνια. Οι παραστάσεις θα λάβουν χώρα στην «Πειραιώς 260», στις 9, 10 και 11 Ιουνίου.

Τρεις χορογραφίες του Πολ ΤέιλορΣτα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών επίσης, έρχεται ο Αμερικανός μοντερνιστής χορογράφος Πολ Τέιλορ και παρουσιάζει στο Ηρώδειο τρεις χορογραφίες του, από διαφορετικές περιόδους της καλλιτεχνικής του πορείας. Ο Πολ Τέιλορ μαθητής της Μάρθας Γκράχαμ, ίδρυσε το 1954 την ομάδα “The Paul Taylor Dance Company” και έκτοτε δε σταμάτησε να σοκάρει το κοινό, εφόσον τα χορογραφικά θέματα του σχολίαζαν με σκληρό τρόπο διάφορα κοινωνικά ζητήματα. Στο Ηρώδειο στις 11 Ιουνίου θα παρουσιάσει την “Esplanade”, την “Piazzola Caldera” και τη «Φωτιά του Προμηθέα».

Η “Esplanade” παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1957 και βασίζεται πάνω στα κονσέρτα του Μπαχ, ενώ χαρακτηρίζεται από νεανική ορμή και ενθουσιασμό. Η χορογραφία “Piazzola Caldera” παρουσιάσθηκε το 1997 και είναι ουσιαστικά ένας φόρος τιμής στον Πιατσόλα, που αποφεύγει τα κλασικά βήματα του τάνγκο, αλλά επιμένει και κυρίως αναδεικνύει την αίσθηση του.Η «Φωτιά του Προμηθέα» παρουσιάσθηκε για πρώτη φορά το 2002. Οι χορευτές ντυμένοι στα μαύρα και με υπόκρουση την υποβλητική μουσική του Μπαχ, περιπλέκονται σε σύνθετους σχηματισμούς «χτίζοντας» με το σώμα τους ένα ναό.

ΑΠΩΛΕΙΕΣ
Σοκ προκάλεσε στην κοινή γνώμη, η δολοφονία του Νίκου Σεργιανόπουλου, που βρέθηκε νεκρός στο διαμέρισμα του, νωρίς το πρωί της Τετάρτης. Ο Νίκος Σεργιανόπουλος γεννήθηκε στη Δράμα το 1952. Αποφοίτησε από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και υπήρξε ιδρυτικό μέλος της Πειραματικής Σκηνή Τέχνης στη Θεσσαλονίκη, μαζί με την Λυδία Φωτοπούλου, την Καρυοφιλλιά Καραμπέτη και την Φιλαρέτη Κομνηνού. Πρωταγωνίστησε σε πολλές θεατρικές παραστάσεις, του ελληνικού και ξένου ρεπερτορίου, ενώ γνώρισε μεγάλη επιτυχία από ρόλους του στην τηλεόραση.

ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
Ένας Βιεννέζος στη Νέα ΥόρκηΗ πολυδιάστατη προσωπικότητα του Κλίμτ (1862-1918), που επηρέασε πολλά επίπεδα τέχνης όπως, το εικαστικό, αρχιτεκτονικό, διακοσμητικό, είναι γνωστή παγκοσμίως. Η Neue Galerie της Νέας Υόρκης φιλοξενεί έργα του Βιεννέζου ζωγράφου όπως ελαιογραφίες, φωτογραφίες, σχέδια καθώς και προσωπικά αντικείμενά του. Έως τις 30 Ιουνίου.

5 σχόλια:

Lily είπε...

Καλημερούδιααααα! Πολύ "φτιαχτική" η πρωινή σας μουσική! Την έχω "καταβρεί"! Φιλάκια και καλό σ/κ! (Τώρα, ως προς το post σας. Γενικά τις ενημερώσεις σας τις βρίσκω εντυπωσιακές, αλλά ενώ κάνετε καταπληκτική δουλειά, μάλλον ο τρόπος γραφής είναι πολύ συμπυκνωμένος και δεν πολύπροβάλλονται. Κάπως τα θέματα πρέπει πιο έντονα να ξεχωρίζουν το ένα από το άλλο, τα γράμματα θέλουν πιο μεγάλα, ίσως... Για φροντίστε το όποτε μπορείτε, γιατί είναι κρίμα να χάνει μια τόσο καλή δουλειά, από τον τρόπο που παρουσιάζεται...)

faraona είπε...

Πολυ ενημερωτικο το ποστ.
Μπραβο!


πολλα φιλια και χαιρετισμους απο την Κερκυρα

MARIOS είπε...

Καλημέρα Με μουσική.
Lily , Faraona.

"ζαχαρούλα.." είπε...

όντως συμφωνώ με την faraona πολύ ενημερωτικό.. όσο για το ρωμαΐκό ωδείο.. στο χέρι των υπευθύνων είναι.. να επιβάλλουν dress code... να απαγορεύονται τα ψηλοτάκουνα... και στα σκάφη τα πολυτελή χωρίς ψηλοτάκουνα μπαίνουν....

MARIOS είπε...

Καλημέρα Ζαχαρούλα
Το κακό στην Ελλάδα είναι ότι κάποιες κυρίες κάνουν δημόσιες σχέσεις στο Ηρώδειο.
Το αποτέλεσμα είναι να μην μπορούμε να πάμε εμείς που πραγματικά ενδιαφερόμαστε.
Κρίμα.